Fundația Talentum
a fost fondată în anul 1992, la inițiativa unui grup format din 28
membrii fondatori, în majoritate profesori, educatori, artiști și
psihologi, cu scopul descoperirii, promovării și orientării spre
clasele speciale de profil a copiilor cu nevoi speciale, dar care
provin din familii aflate în imposibilitatea de a le oferi sprijinul
necesar. Fundația funcționează ca persoană juridică din 23 martie 1993.
Din
primii ani de activitate în cadrul fundației funcționează programe
pentru dezvoltarea generală a aptitudinilor la copii preșcolari și
școlari, respectiv programe speciale la desen, muzică,
matematică-logică, ocrotirea mediului, îndemânare, etc . Mai târziu s-a
ivit necesitatea lărgirii activităților: din anul 1995 am demarat un
program psihologic de dezvoltare a personalității (pentru copii cu
probleme de comportament și de integrare în colectivitate) mai târziu
am început un program pentru copii cu dificultăți de învățare în anul
2000 am lansat programul special ȘANSA pentru copii aflați în situație
de risc, cu implicarea întregii familii în programe psihologice,
contactarea cadrelor didactice ale copiilor și acordarea de sprijin
social.
Datorită finanțărilor câștigate, intervenția s-a extins pe patru planuri:
-grup de sprijin pentru copii
-grup de sprijin pentru familiile lor
-servicii de asistență socială, care asigură legătura între familie, școală și Fundația Talentum.
-ajutor social - pachete cu alimente (lunar), gustare în timpul activităților, etc.
Din anul 1995 activitățile se desfășoară la sediul propriu al fundației ,
o casă cu grădină . în zona verde a orașului, cu 3 săli amenajate
pentru activități teoretice, o sală de gimnastică și dans, un mic
birou, dependințe .
Scopul activităților este recuperarea copiilor talentați, în situație de risc, prin
dezvoltarea personalității
integrarea lor în colectivitate, familie și societate
promovarea aptitudinilor și orientarea lor spre clasele de specialitate.
Obiectivele organizației :
selectarea și promovarea copiilor talentați - de vârstă preșcolară și
școlară - cu aptitudini, competențe, talente deosebite, dar aflați în
dificultate
susținerea psihologică a copiilor cu probleme de comportament, probleme de învățare
dezvoltarea personalității, prevenirea manifestărilor antisociale,
prevenirea abandonului școlar, îngrijirea aptitudinilor deosebie a
copiilor aflați în situație de risc
îmbunătățirea rezultatelor școlare
consilierea pedagogică și psihologică a părinților în problemele de educație și orientare profesională a copiilor
conlucrare cu cadrele didactice și personalul implicat în protecția
copiilor din instituțiile de învățământ și de protecție a copiilor
sensibilizarea opiniei publice în legătură cu problematica copilului
talentat, aflat în dificultate, de multe ori victimă a agresiunii
domestice